Svar på fråga

Postat av: lina

Hej! Hur funkar det om du ligger på plus på kontot när du skall hem till sverige. Kan du sätta över dom på ditt svenska då?
Funkar det svenska bankomatkortet i usa? eller är det rövdyrt att ta ut pengar på de?

Bankfrågan är det många som undrar över och även jag var fundersam när jag skulle hit först. Ska man skaffa konto eller inte. Vissa au pairer får sin lön i cash, vissa får det på en check (mitt fall) och vissa får det via direktöverföring på nätet. Jag skulle rekomendera er att skaffa ett amerikansk bankkonto. Även om deras system är helt cp, dem gör allt för att tjäna pengar på dig, men va bara tuff så brukar det gå som man vill ;)

Ligger du plus när du åker hem så är det bara att ta ut pengarna och sätta in på ditt svenska, amerikanarna har lite svårt för överföringar på nätet. Jag hade det först men det bara krånglade hela tiden och tog typ en vecka innan jag fick det. Och Jessicas värdfamilj visste inte ens om att man kunde göra så. (vilket är det vanligaste sättet i Sverige) Här använder dem checkar till ALLT! Checklandet nummer ett.

Det svenska kortet funkar, men som du säger, dem drar en summa varje gång du använder det så skaffa ett bankkonto här borta.

 

Hoppas du blev lite klokare!


Kommentarer
Postat av: rebecca

Det kostar ingenting att betala med ett svenskt Visa kort här. Ända gången det läggs på en summa är om man tar ut pengar ur typ ATM annars ar det som vilket amerikanskt visa kort som helst!

2010-05-12 @ 16:30:15
URL: http://labelsandlove.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du kanske borde påpeka att det kostar om du tar ut ur andra bankers ATM-maskiner. Typ har du Chase så är det bara gratis att ta ut på Chase bankautomater eller om du tar över beloppet i t.ex. mataffären... CHASE is the shit eller hur Lille Bu?

2010-05-13 @ 00:20:24
URL: http://magsnyc.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0