ontzagwekkend

Det finns så mycket bra låtar i detta landet, jag älskar att köra bil och byta fram och tillbaka på alla mina 7 lika bra radiostationer, där är en av grejerna jag kommer sakna mest med Sverige. Det kommer nytt hela tiden och jag försöker hålla mig uppdaterad och skriva ner alla så jag inte glömmer dem. Ipoden hänger efter dock, den hinner inte alls med i uppdateringen, sen blev uppdaterad innan Miami sist, en månad och by now så kulle den nog ha en hel ny spellista.

Idag har vi haft besök från Holland, en arbetskamrat till min värdpappa och hennes dotter var på besök. Jag och Jessica tog med henne till Starbucks och sen har hon varit med mig hela dagen när jag jobbat, hon älskade det och vill nu åka som au pair, bra jobbat Mimmi! Klart det lockar när solen skiner, barnen är på underbart humör, värdpäronen grillar och dagens schema är lätt som en plätt, vänta tills du ser baksidan min vän, när stormen är framme, det enda barnen gör är att bråka med varandra och skrika tills dem får sin vilja igenom, barnen är lediga från skolan, allt du gör blir fel och värdpäronen är missnöjda med din insats, dåååå är det inte en dans på rosor längre haha, men för det mesta är det totally faboulous to be an au pair, escpecially in my family!

Bilder från dagen:



Jag lämnade in min bebis på första servicen

Jag och Jessica gjorde egna wraps och åkte till Manor Park i Larchmont

Svensk skärdgårdskänsla

Long Island i bakrunden

En liten jag njuter av tropisk värme


Kommentarer
Postat av: caroline

Hejsan. Jag älskar au-pair bloggar, haha. Har lite frågor som du gärna får svara på om du har tid och lust. Umgås du med andra au-pairer och/eller har du hittat andra vänner? Såg att du vart på semester. Hur mycket sådan har man egentligen rätt till? Lycka till! :)

2010-05-06 @ 08:49:06
URL: http://carolinelindkvists.blogg.se/
Postat av: hanna :)<33

fin topp/linne

hur har du det i New York nu då?

saknar dig jätte mycket mimmi.

hoppas vi ses snart !

kram din låtsas lilla syster hanna :)<3

2010-05-22 @ 23:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0