answers

Sådärja, lätt som en plätt. Trodde ni hade försvunnit där ute i vimlet! Svarar på era frågor med en gång så jag också visar en bra sida ;)

Hej! Läser ofta men har inte kommenterat än, så tänkte att det var ett bra tillfälle. För det första måste jag säga tack för en bra blogg! Det är jättekul att följa ditt liv som au pair, hoppas själv på att kunna åka till vintern/ våren. Men jag har några frågor också. För det första undrar jag vad du hade för barnerfarenhet när du sökte? Sen undrar jag hur lång tid det tog från att du skickade in din ansökan till att du hittade den "rätta" värdfamiljen och hur många familjer du pratade med innan du bestämde dig? Ha det bra!

Jag hade suttit mycket barnvakt åt kompisar till familjen och mina egna syskon när dem var små. Sen praktiserade jag 3 veckor på ett dagis innan jag åkte för att få lite erfarnhet av mindre barn. Jag skickade in ansökan i december 2008 och fick första matchen i februari 2009. Matchades med ca 7 familjer innnan jag tackade ja till min nuvarande, pratade dock bara med 2. Nått enstaka mail till någon men matchningen va seg, usch! Men det är värt all väntan!

Hej!
Har inte kommenterat förr så det är väl på tiden. Tänkte bara höra med dig, är Scarsdale ett bra ställe? Stort/litet? Vad kan man göra där liksom? Jag ska åka som au pair om en månad ungefär (14 juni) och det råkar nämligen vara så att min värdfamilj bor i Scarsdale. Kan vara kul att höra din åsikt om stället ;)


Jag älskar Scarsdale, helt ärligt! Det är underbara människor som bor här, jätte fint, nära till NY. Affärer överallt och stor gemenskap med grannbyarna, allt sitter ihop på något sätt. Och nära till White Plains som är en större stad, 5 min från Scarsdale. Scarsdale downtown ser ut som en liten alpby, jättemysigt. Hela westchester county är bra i sig, det är 10 rikaste countyt i hela USA, riktigt amerikansk med stora maffiga hus, hemmafruar, stora exklusiva bilar, bra skolor osv. Massa au pairer också för den delen! Du kommer gilla det :) FYI Beyoncé och Jay-Z bor här haha!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0