Greenwich

Sitter och väntar på Jessica och en starbucks frappe som är på LCC möte! Vi var på utflykt till Greenwich i CT idag för att möta upp Malin för lite lunch. Låtsades att vi körde längs kaliforniens kust och istället för stora trucks och byggarbetsplatser längst I-95 så kom det svaga vindar från vågorna längst strandkanten, snygga surfare som gick upp från vattnet med sina brädor. Istället för alla träd som rasat pga tung snö så vajade palmer längs vägen och istället för rövvärme och tjocka jackor i bilen så körde vi nercabbat. Den höga musiken fanns med i båda bilder haha!
Min kalifornien dröm kommer aldrig försvinna och nu har jag ännu en chans att få den verklig!!
Du som kommenterade, jag ska stanna i min nuvarande familj året ut! Jag gör inte detta för att jag inte gillar min nuvaranade värdfamilj, jag älskar dem otroligt mycket och trivs superbra här! Jag tänker bara på min framtid och nya äventyr. Det är dags för oss augusti au pairer att tänka på förlängning, det tas upp på lcc möten och mail skickas ut. Jag har inte bestämt att jag ska förlänga men jag vill "keep my options open" hittar jag en bra familj så finns det stora chanser att jag stannar, men jag vill till en ny stad och helst västkusten denna gången eftersom jag upplevt östkusten!

Men tillbaka till Greenwich, jättemysig liten hamnstad 20 min norr om Scarsdale. Vi mötte upp Malin (Som vi var på au pair skolan med) där och lunchade på ett litet franskt cafe som vi besökt innan. Åt en väldigt god Ciabatta baguette med bacon, tomat och brieost! Tydligen så var denna gatan USA's 3 dyraste gata, det ni! Lilla greenwich i CT haha!









Kommentarer
Postat av: MAMMA

Gottit ni har det!!! Snygg sjal, förresten.... PUSS FRÅN MAMSEN DIN

2010-03-07 @ 09:36:48
URL: http://blondaaast.blogg.se/
Postat av: Linn Jones

Tenkte jeg bare skulle si at jeg ble din 100 følger på Bloglovin! :D Elsker New York og måtte bare følge bloggen din :)

2010-03-07 @ 18:27:52
URL: http://www.linnjones.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0