The dolphins

Mer uppdatering från Florida haha, bättre sent än aldrig. Tänkte bjuda er på dem magnifika delfinbilderna.
Vi gjorde detta på Discovery cove som ligger precis brevid Sea world. Första delen av dagen tillbringade vi i snorkelpoolen. Vi simmade runt i grottor och bland tusentals fiskar och hajar enligt hannah haha. Klappade stingrays, står still i huvudet just nu vad det heter på svenska, help me out..

Vi åt jätte god lunch och efter det solade jag 2 timmar, jag somnade så jag hade en fin knallröd bränna efteråt. Vid halv 5 var det äntligen vår tur att simma med delfinerna. Det är ett under hur man kan träna upp delfiner som dem gör, precis som hundar. Så mycket rörelser och ljud dem uppfattar och kopplar direkt vad dem ska göra. Amazing! Vår delfin hette Iggy och var bara 2 år så han var inte fullt upplärd, det tar tydligen 4 år att träna upp en delfin! Det kändes overkligt att klappa och pussa dem. Vi fick varsin simtur, varsin puss och några fler backrubs!

En dag jag sent kommer glömma!







 













Sådär, hoppas det smakade ;)


Kommentarer
Postat av: Pappa

Helt jäkla sanslöst otroligt häftigt Mimmi. Fruktansvärt avundsjuk och SÅÅÅÅÅÅ glad för din skull. Sting ray heter Rocka på Sv, take care. Love dad

2010-03-01 @ 12:37:16
Postat av: Lollo ♥

asså jag är inte lita avvis. Det måste varit underbart även om det bara var för en liten stund :D Vill också simma med delfiner en dag _

2010-03-01 @ 13:22:55
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/
Postat av: MAMMA

FANTASTISKT, MIMMI!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-03-01 @ 21:09:02
URL: http://blondaaast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0