Key West

Sooool igen, tog sparcykeln till skolan idag och barnen jublade över att gå utan jacka, ibland är livet bra!
Barnen har halvdag idag så efter jag hämtat dem klockan 12 så ska vi packa ner lite varm chocklad och snacks och bege oss mot Thunder ridge ski area för lite skidåkning innan säsongen tar slut. Vädret kan inte bli bättre för skidåkning!

Sitter med Jessica och planerar Miami, vi förlorade vårat boende, förmodligen blivit lurade, killen som skulle hyra ut till oss har gått upp i rök. Smått panik har vi haft, 8 dagar i Miami med non refundable flygbiljett och inget boende. Men vi börjar se ljuset i tunneln. Det lutar åt att hyra en bil i Fort lauderdale där vi landar och köra ner till Key West, bo på billigt hostel där i 2 dagar och sen åka till south beach och bo på hotell mån - sön. Det är dem första två dagarna som är svindyra i South beach så då kan vi lika gärna bege oss ut på äventyr och se något annat. Och Key West skulle inte vara helt fel..


Kommentarer
Postat av: therese

vilket au pair bolag åker du med? tycker du dom är bra? vad är dåligt osv? kostar det någonting att förlänga? tack för en bra blogg! keep up the good work!! Kram.

2010-03-10 @ 21:02:58
URL: http://tesslarsson.blogg.se/
Postat av: pappa

Du kan nju alltid kontaktaMagnus Whrame för att se vad han ev kan fixa för boende åt er? eller så kan jag kontakta honom om du vill. Kranm

2010-03-10 @ 21:14:35
Postat av: Caroline

Hej Mimmi. Jag har läst din blogg ett tag och gillar att läsa om dina äventyr.

Mitt namn är Caroline och jag är au pair i Denver, CO sedan Juli förra året. Den 20 mars åker jag till NY för att spendera 6 dagar där innan jag åker vidare till Boston. Jag ska bo hos min värdmammas kusin som bor nära Brooklyn Bridge. Jag vet inte vad dina planer är för den helgen/veckan men om du har möjlighet skulle det vara kul att träffas i NY city. Du känner ju till staden bättre än jag så skulle vara kul om du ville visa mig runt lite (& det är alltid kul att träffa andra svenska au pairer).

Caroline

2010-03-10 @ 23:59:15
Postat av: caroline

Hej, caroline igen. Om du vill kan du kolla in min resdagbok: shong.

Ha det bra!

2010-03-11 @ 00:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0