Hurricane

Det ska alltid komma något ivägen för bloggandet. Denna gången en orkan haha! Vi blev träffade av den i lördags och har inte haft ström sedan dess. Det var en riktig fuling, träd har rasat i hela Westchester county, Scarsdale ett av områderna som träffats hårdast. Det är kaos på gatorna, grannar har sprungit runt som galningar hela dagen, ingen av oss har ström och det börjar bli kallt i husen, de flesta har flytt åt olika håll men vi är fortfarande kvar i huset, ska får dit en generator imorgon kväll som ska driva dem viktigaste delarna av huset. Det är flera hus som är träffade av träd och har fått evakuera, flera hus som ligger i riskzonen också eftersom delar av vinden kommer tillbaka inatt. I genomsnitt var det 60 m/h vilket är strax över 100 km/h på vinden.

Vi har varit lyckligt lottade, än så länge. Jessica sover hos mig inatt för hennes hus är för kallt att sova i, vi ska värma varandra. Vi var på väg att bli träffade av ett träd i lördags efter vi lämnat Elina för att hon skulle åka hem. Jag saktade ner för att ett träd rasade framför mig och precis då rasar ett jätte träd precis bakom bilen rätt över el ledningarna och det blixtrar till. Där satt vi fast mellan två jätte träd och precis varit nära döden. Det var riktigt läskigt!!!

Men men jag tänkte mest meddela att jag lever så ni behöver inte oroa er om ni hört något på nyheter, strömmen ska komma tillbaka i slutet av veckan och då åker jag till Kalifornien så hur mycket bloggande det blir i veckan vet jag inte, så fort jag får tillgång till internet så uppdaterar jag er.

Hoppas allt är bra med er där hemma :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack, så skönt o höra att allt e bra. Började undra.......... Love you. Mams

2010-03-16 @ 08:13:22
Postat av: JessicaViberg

Creepy!



Härligt att åka till kalifornien :) hur länge stannar du där?

2010-03-16 @ 13:04:46
URL: http://jessicaviberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Va rädd om dig Mimms <3

2010-03-16 @ 13:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0