sommar i city

Detta har varit en av dem mysigaste helgerna på länge, sommaren är verkligen på plats i NY, svettigt dag och natt! I genomsnitt 30 grader, 32 på termometern idag, 25 kl 8 imorse. Jag jobbade i fredagskväll när mina värdföräldrar var ute och åt middag med grannarna. Så jag och Angelica, deras au pair tog med barnen till poolen och åt kvällsmat där. Jätte mysigt, sen åkte vi hem och kollade film och myste innan läggdags.

 

 

 

 

Lördagmorgon åkte jag och Jessica in tidigt till stan. Vi började med lite shopping på fifth ave innan vi tog tunnelbanan ner till bleecker st. My favorite place in NY for sure. Vi kikade på marc jacobs bland annat också åt vi frozen yougurt med alla möjliga tillbehör på en trappa i en underbar liten gränd. Sen begav vi oss uppåt mot times Bryant park för att sola lite, sen mötte vi upp oscar och steffen på Toxic, times square för att kolla danmarks matchen, bra drag mitt i danska havet. Efter det åkte vi ner till south ferry och battery park för att kolla på redbull air race vilket vi tyvärr missade men njöt istället av solnedgången i parken.

 

 

Best intersection in NY ;) ? haha

 

 

 

 

 

 

 

Efter parken drog vi med Steffen till Williamsburg, Brooklyn. Där käkade vi pizza på alligator lounge och spelade biljard med en nya zealändare med snowboard stipendium, det ni haha! Kan man inte tro om nya zealändare! Sen gick vi hem till steffen och förfestade på hans bakgård, alldeles för många sanningar kom fram. Runt 1 haffade vi en taxi som tog oss till lower east side för lite barhoppande. Jessica bundade med adam tensta som förvirrat hamnat på en random bar på ludlow st haha.

 

 

 

 

 

Söndagen bestod utav mysig brunch och parkhäng. Perfekt söndag. Vi avslutade den med grekisk middag med Jessicas värdfamilj i astoria och påvägen hem stannade vi vid vattnet och tog massa bilder med vackraste NY skyline i bakrunden.

 

Idag är det halvdag för barnen så ska ta med dem till poolen vid 12. Har tvujstartat lite med solningnen, sitter ute på altanen. Och på onsdag kommer maja!!!!!!! På torsdag kommer elina!!!! och på fredag är jag ledig och det är midsommar!!!! Detta kommer bli världens grymmaste vecka :D:D:D:D:D:D Jag är glaaaaaad!


Kommentarer
Postat av: Michelle

Åh, vilka underbara bilder och vilken UNDERBAR helg du verkar ha haft! Hur länge stannar du i USA? :)

2010-06-21 @ 20:02:55
URL: http://michelleewegert.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja, du ser verkligen glad ut!! Vem av pojkarna e din?? Puss mamma

2010-06-23 @ 06:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0