manikyr på fritid och poolen på jobbtid

Dagen har gått snabbt. Varma morgnar när inte AC'n är på och svinkalla när den är på haha, vi brukar köra varannan. Barnen älskar värmen, dem är lätta att få upp på morgonen och in general så är dem på bättre humör denna årstiden, me like. Hannah flög upp ur sängen imorse när jag drog bort hennes gardiner, hoppade upp på min rygg, kramade mig hårt och frågade hur många dagar jag har kvar. 2 jäkla månader kvar har jag, jag fattar inte. Det går så fort, var beredda blivande au pairer. Den nya tjejen är nog bestämd nu, nästan. En tysk tjej vid namn Sarah som verkar jätte gullig. Jag hoppas hon blir bra och att barnen gillar henne. (Inte mer än mig dock ;)

Under skoltiden åkte jag och Jessica ner till Yonkers för att fixa manikyr och pedikyr. Next jag vill fixa är mina ögonbryn och färga håret, kanske är en fixar vecka :) !?!

Lovade barnen att dra till poolen efter skolan så det gjorde vi, pillade med läxorna snabbt och sen brummade vi till poolen och hängde i solen. Vilka flashbacks jag fick. När jag kom för 10 månader sen, åkte med barnen och den förra au pairen dit för första gången och jag bara äääälskade livet. Och tankarna som gick runt va "Om detta är au pairlivet, damn vad jag kommer gilla det" liiite att ta i såhär i efterhand kanske, visst har jag haft ett underbart år men ligger vid poolen och har asnöjda ungar har man inte varje dag i ett år ska jag lova. Men nu njuter jag verkligen bara av att vara med barnen, I'm gonna miss them soooo much.



Kommentarer
Postat av: Pappa Richard

Ja nu går tiden ruskigt fort så se verkligen till att njuta av varje sekund. Den positiva med att det går fort är att vi får se dig snart.

Kram Dad

2010-06-03 @ 11:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0