Empire state of mind

NEW YORK CITY - staden som aldrig sover.

Idag har jag varit här i 5 månader, det känns verkligen inte som det. Jag har gjort otroligt mycket saker sedan jag kom men det känns inte som jag redan upplevt 3 hela årstider. Sommaren var underbar, hösten var otroligt vacker och vinterna har so far varit ungefär som svensk vinter förutom att man bor i NYC och inte i en ödslig liten håla i södra sverige. Igår när jag gick runder i west village, soho mm med alla kompisar så var det säkert 10+ ute och strålande sol, man kände verkligen att våren redan är på väg. Och det är ännu ett skrämmande tecken på att tiden går snabbt. Men jag vill ha sommar, jag vill åka in till stan i klänning och solbriller, ligga i central park och ha picknik, dansa loss på inneklubbarna med en rejäl solbränna och äta glass vid poolen på jobbtid..

Tänkte bjuda på lite bilder från min tid här så långt..


Första bilden på manhattan
































Några av alla få bilder som jag insåg nu att jag hade. Hitills har jag haft dem bästa 5 månaderna i mitt liv och jag ser fram emot ytterligare 7 stycken. Jag har träffat dem mest underbara nänniskorna, sett dem coolaste platserna och jag bor i världens bästa stad - NYC




love.

Kommentarer
Postat av: elina

So true, cant agree more. Love nyc !! the place to be.

2010-01-18 @ 03:50:47
Postat av: Amanda

NYC <3

2010-01-18 @ 08:27:29
URL: http://magsnyc.devote.se
Postat av: Mamma

Ohhh vilka underbara bilder, Mimmi!! Gud vad jag längtar efter o få krama dej nu!!!!!! Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

2010-01-18 @ 16:39:54
Postat av: Anders

Fan vad härligt! Självklart ska jag också fara dit en vacker dag :D

2010-01-22 @ 16:00:33
URL: http://vardagshjalte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0