Goin' back to the movies

Thank god it's friday!

Jag och jessica begav oss ut på roadtrip imorse efter vi dumpat barnen, över tappan zee bridge och mot chestnut ridge för att lämna hunden hos hennes pet sitter haha! Hög musik, strålande sol och vackra vyer så började dagen bra. Vi därefter vidare mot college och möttes av japanen i vår klass som hade med ett tidningsurklipp ur en japansk tidning där dem skrivit om ett svenskt cafe på manhattan, fika.

Exempel på idioms och slang vi lärde oss idag:

On a roll
Crash a party
Jury's out
Call the shots
Face the music
Bring home the bacon
Fair and square
Pet peeve
Make ends meet

Översätt alla dem så är ni grymma !!
Jag har också anmält mig till två nya kurser, en till på manhattanville, jag ska läsa Toefl preparation som är bra att ha om du någon gång ska plugga i USA, vilket skulle vara en dröm. The country is growing on me och jag vill stanna så länge som bara är möjligt!
Sen har vi anmält oss till Broadway body workout på Westchester community college.

Min värdmamma hämtade kidsen på skolan idag, hon är hemma från Europa. Så jag väntar in dem, sen ska jag ta med edward på tae kwon do och klippning, sen slutar jag.
Då blir det käk hemma hos Magnus med Elin, Jessica och Elina sen ska vi gå på bio ikväll.

Och se denna filmen:


Kommentarer
Postat av: Allo

Faaaaan, vad det retar att vi missar dig.. Vi ses kanske på flygplatsen ??? Vi kommer till Newark någon gång på em. När åker ni ???

2010-02-12 @ 22:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0