Dag 2: Disney's Magic Kingdom

Söndag och Valentine's day. Vi styrde kosan mot Disney's magic kingdom, tror väl att detta är den största parken och den var helt klart min favorit. Där befann sig alla prinsess historier, det stora kända askungeslottet, Musse och Mimmis hus, en framtidsvärd där lilo och stich befann sig, tinkerbell world och space mountain som barnen sett fram emot. Vi åkte dit tidigt och fixade fastpass till dem stora attraktionerna så vi slapp stå i kö, sen gick vi runder i parken och kollade på allt, det är otroligt hur dem byggt upp allting, stort, fint, detaljrikt, magiskt och bara så sjukt vackert! En liten drömvärld där allt är möjligt. Vi kollade en parad även här, dreams comes true parade tror jag den hette. Alla prinsessor, musse, pluto, kalle anka, lilla sjöjungfrun, piff och puff osv.
Vi åkte tillbaka till hotellet på kvällen och barnen gick och badade i poolen på hotellet, sen åkte vi tillbaka till parken för vi ville se fyrverkeriet som också det var helt magiskt fint, jätte fina raketer över det stora slottet som skiftar färg i takt med raketerna och kända disney låtar i bakrunden. Efter det åt vi kinamat och kollade sen kvällsparaden haha, bilderna får tala men jag hade en perfekt valentine's day med all denna magi i Florida, that's for sure!






























Hoppas det inte blir för många bilder haha men jag kan inte välja vilka jag ska lägga ut!

Kommentarer
Postat av: simone

Lägg gärna ut fler bilder ifrån dina dagar i florida, en bildbomb hade inte gjort något =)

2010-02-21 @ 14:56:53
Postat av: Ronja sundqvist

Hejsan! Kom in på din blogg genom Efs hemsida. Jag är väldigt intresserad av att åka som au pair till USA men är fortfarande inte helt säker på det. Skulle vilja veta lite mer om hur det är och hur allt går till, hur ef hjälp dig osv. Jag hittade dock inte din mejl, men skulle vara jättetacksam om du kunna berätta lite för mig? Skriv gärna på min mejl. Kanske svårt för dig att veta vad jag exakt vill veta, men i stort sett allt! :) Du kan kanske skriva en början, sen kan jag ställa frågor?



Jättetacksam om du orkar, behöver lite övertygelse om att jag verkligen ska fara! Det är något jag alltid drömt om och hoppas du kan berätta lite mer.



Med vänliga hälsningar Ronja Sundqvist

2010-02-21 @ 15:28:37
URL: http://ronjamikaelasundqvist.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

ååååh jag vill meeed! Allt är så underbart vackert och häftigt poch aaah. Lägg upp så många du vill asså. Så jag kan avundas lite till, HAHAHA

2010-02-21 @ 23:00:49
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0