Wherever the future takes you

Tack snälla Sanna för den nya headern, hon pillar fortfarande på andra headers åt mig. Men med denna bakrunden så MÅSTE snön bort, hur fan gör jag !?!?!?! suck.

Har varit hemma med barnen hela dagen idag också, suuuuuper au pair i slutspurten på året! Barnen ville hellre spela kort med mig än att kolla tv (!) och läsa sagor med pappsen. Det är mysigt, jag klagar verkligen inte, ibland vill man inget annat än att bara sitta hemma och mysa med värdbarnen. Fick en mysig snuggle av Hannah också, försök lista ut vad det är om ni vill ;)

Annars idag har det varit College, tråkiga ärenden, playdates för båda barnen, fyllt hela bilen med girl scouts cookies, spelat rugby och haft en allmänt kalasbra dag! Man tänker så annorlunda nu när man vet att tiden är här är kort. Det är som Jessica beskrev det, en tickande bomb. Jag längtar jättemycket till att komma hem igen men för varje dag som går här så är det skrämmande och sorligt att det en dag ska ta slut. Lämna NYC, vem gör det liksom !?! Min värdmamma kommenterade igen häromdagen att hon tycker jag ska förlänga hos dem. Det är jätte tråkigt att säga nej, men ett år räcker, spelar ingen roll hur mycket jag älskar det, en dag måste det ta slut och jag är taggad på nya äventyr.

Och det skrev jag i förra veckan att jag skulle fundera ut. Jag har blivit lite klokare, tack vare www.gostudy.se, www.ibs-education.com, pappa och min värdpappa! Jag kommer inte förlänga, varken Cali eller NY. Jag är medlem på www.aupairworld.com där jag har Australien som önskemål, jag vill hålla alla dörrar öppna och Australien är min nästa dröm. har fått kontakt med några familjer. Men huvudmålet i livet just nu är min utbildning. Jag kommer inte plugga i Sverige så även där är Australien mitt högsta önskemål. Jag har kontakt med GOstudy än så länge. Just nu läser jag om ICMS (International college of mangament) som ligger i Sydney, Australien och Southern Cross Univeristy som ligger i Lismore uppe vid Byron bay och Gold coast. Jag vill plugga antingen International Tourism eller Event mangament. Det är spännande med framtidsplaner!! Jag ska studera vidare i detta och meddelar er så fort jag kommit fram till något nytt!

Men nu ska vi leva i nuet och kicka ass den sista tiden i Världens bästa stad!

Kommentarer
Postat av: Helen fr Skåne

Lycka till, du gör rätt.....Allt finns kvar hemma, när du än beslutar dig för att komma hem. Jag läser din blogg varje morron det är som min morrontidning. Ha det bäst o vilket beslut du än tar är det rätt....Kram från en trogen aupair bloggsläsare i från Skåne Helen

2010-04-27 @ 07:24:07
Postat av: Tinde

Gå in i kodmallen och ta bort koden, hittar du den inte så "återställ kodmallen" och hade du ändrat nåt så gör om de ändringarna igen :-)

2010-04-27 @ 10:21:26
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: AnnG

Jag kom just hem från fem månaders backpacking i Australien och det är hur bra som helst där! :) Fast det blir inte så varierat med årstiderna dock, vilket väl är det enda som är lite tråkigt. Jag vill jättegärna åka som au pair till USA, men vet inte om det är värt det. Hur känner du? Blir inspirerad av dig iallafall! :)



Och, missa inte Aussie! Det är hur bra som helst! :)

2010-04-27 @ 21:32:33
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Pappa

Du e en klok tjej älskling, love Y

2010-04-27 @ 22:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0