There's no place like New York

Fredagen blev en westchester kväll. Var hemma med värdfamiljen tills 8 typ, lite kvalitetstid! jag och Hannah följde med Rob och Edward till deras baseball practice, och sen vidare till Edwards Lacrosse träning. jag och Hannah lekte på lekplatsen och rullade runder i gräset. Sen kom Rob och tog över tittningen och vi åkte hem till min värdmamma som kommit hem efter en veckas resande. Vi åt middag och catchade up veckans snack. Sen stack jag ut och hoppade studsmatta med Hannah, ibland kan man bara inte säga nej till världens sötaste barn även om det ibland är det sista du vill! Efter familjetiden åkte jag till brudarna som satt och picknickade i The bronx, Van Cortlands park. Vi satt på filtar och hade det awesome. Åkte vidare en kort sväng till rebecka innan jag följde med Amanda och sov hos henne.

Klockan ringde halv 11 på lördagen haha och vi packade väskorna och drog mot älskade manhattan. Gick inom lite affärer och slutligen en deli för att köpa lunch och dricka för att ta med till central park. Där satt vi hela dagen och njöt av underbart väder. Sov en blund, åt glass och fick många mörkliga grannar! Alldeles för mycket kärlekspar!
Lite senare gick vi vidare till Borders och läste tidningar, fråga mig inte varför. Gick vidare till Holiday inn och fixade oss inför kvällen och därefter dansade vi balett i tunnelbane stationen på colombus circle. När vi mötte upp Jessica (who's on crack btw) tog vi oss ner till st marks place och åt middag på en mysig mexicansk restaurang. Hög ljudnivå och alldeles för stark mat som slutade med att Amanda skickade tillbaka sin mat till köket och fick nytt. Jag stog emot och drack x antal glas med vatten. In my ass att det var bbq chicken i den wrappen, för att inte tala om såserna. But we had a good time though. Vi planerade utgången under middagen och kom fram till att prova den omtalade scandinavian festen på hudson terrace. Jag gillade stället, men regn och takterass gick inte riktigt ihop så vi satsade på att besöka det igen i sommar istället. Vi hoppade in i nästa yellowcab och tog oss ner till stammis stället, vårat säkra kort at La Pomme. Festen var i full gång. Vi dansade, höjde glasen, dansade och popped champagne! Vidare till Grove där efterfesten hölls, där försvann kontrollen på dem flesta. Världens härligaste gäng, ett tomt underground dansgolv, världens grymmaste musik och danser som inte riktigt existerar, I LOVE GROVE! There's no place like New York, trust me

 

Central Park

Best place in the world

Amanda

Wedding in the park

LOVE

Nu ska jag kolla klart på sweet home alabama, det lilla som är kvar. Tog princip hela filmen att blogga haha! jag är inte bra på att göra två saker samtidigt, det har jag hört!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Låter som en helt vanlig helg med andra ord, inget speciellt, lite skmpa, lunch i Centra park, bla bla bla. Gottegris

2010-04-26 @ 06:51:05
Postat av: Sandra

Hur gammal är du? Kom och tänka på det eftersom ni kom in på krogen, är du över 21 eller gick det ändå?

2010-04-26 @ 17:57:14
Postat av: Cornelia

Känns som jag har 1000 frågor till dig Mimmi. Fast jag undrar hur det är att vara Au pair alla säger att det är underbart. Hur mycket jobb är det med barnen är det mer än du trodde innan du åkte dit? Hur mycket begär dem att man ska kunna inom hushåll och barnen? Hoppas du har det jätte bra :)

2010-04-26 @ 23:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0