Feel the awesomeness

Gud vad jag är trött på grannarnas hund, knäpp igen, snälla! Den ger mig huvudvärk på dagarna, väcker mig på morgnarna och håller mig vaken på nätterna. Inte populär i området!


Men nu var det helgen jag skulle skriva om, till och med min blogg är på rutin nu, varje söndag spenderas till att blogga om helgen haha, ni behöver inte ens besöka min blogg på helgerna för jag skriver aldrig då, det märks på läserna, men vem vet, en vacker dag så kommer det ett inlägg så fortsätt att läs.
I fredags åkte vi in och mötte upp Jessica kompisar från sverige som precis landat efter besökt LA och sydamerika, bruna och fina. Vi fixade oss på deras hostel och sen åkte vi downtown i regnet, mötte upp pace university grabbarna och festade till det i deras lägenhet. Mer amerikanskt kunde det inte bli, askönt gäng som alla pluggar på pace och lever det där riktiga New York student livet som man drömmer om. Efter det mötte vi upp steve och åkte till hans rooftop party på upper west. Dansade loss och njöt av en ljuvlig manhattan vy högst upp i byggnaden. Vi alla åkte vidare till Grove, my favorite place och sen avslutade vi kvällen med efterfest i chelsea, the famous duplex haha!
Vaknade upp till pannkakor och en promenad i chelsea. Jag fick frågan om det känns konstigt att vara brunett och komma från sverige, hell no!

Vidare till brunch och sen lite shopping i soho, fick en liten dos av hollister, det var ett tag sen. Klockan tickade och det blev kväll igen och därmed dags för konserten. Det var ett rum fullt av dyngraka high school studenter, det var ingen vacker syn. Jag har upplevt svenska fjortisar men detta, det var något extra, inte okej! Jag är glad jag inte ör uppvuxen i USA, vem vet hur det skulle sluta. Konserten i vilket fall var grym, vi dansade till New Boyz, Aaron Fresh, DJ earworm, Kat DeLuna, Orianthi och JASON DERULO! Det dunkade på bra och var grym stämning.

Efteråt tryckte vi oss lite käk på en Deli och Jessica fick två pappersrosor av en gammal spanjor, Jessica kollar på honom som om han vore från en annan planet, men killen var stenseriös, han kollade på henne resten av kvällen, fram tills att vi lämnade delin. Vi vinkade in en taxi men istället stannar en limo och vi prutar fram ett bra pris och skruvar upp volymen till max och påbörjar festen i en limo bara sådär haha! That's how we do it in NYC. Tog oss till La Pomme och mötte upp steve. Kvällen började med att ett par friar uppe på klubbens lilla scen, crazy, hur kommer man på det !?! På enn nattklubb, men gulligt var det och hon sa självklart ja och stämningen blev genast bättre på hela stället. Rundade av runt 3 tiden och bestämde oss för att för en gångs skull ta tåget hem och det tackar jag gud för idag, himmelskt att vakna upp hemma!












Kommentarer
Postat av: mamma

Oh jag vill va ung......................

2010-04-19 @ 08:33:58
Postat av: Veronika-blivande au pair

Hej hej! Jag läste i nåt inlägg från mars att du var inne i matchningsprocessen igen (för att förlänga). jag undrar bara hur det går med det, har du fått nån match än? jag åker förmodligen som au pair i sommar/höst och funderar redan på att stanna i två år, gärna i två olika delstater och ett av åren i Californien!

2010-04-19 @ 13:44:17
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/
Postat av: Pappa

Shit vilken helg, inte avis alls älskling. Kram

2010-04-19 @ 14:45:44
Postat av: Veronika-blivande au pair

Ok, vad kul att du trivs så bra och hade sån tur med familjen! Hur är det att ta hand om lite äldre barn föressten? Jag har alltid varit inställd på att hamna i en familj med lite yngre barn, men man vet ju aldrig...tog det lång tid att få bra kontakt med dem? Pratar med en familj i Chappaqua nu förressten, ovanför Scarsdale :)

2010-04-19 @ 15:10:57
URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/
Postat av: Jessica

Haha! han kanske ska börja med att lära sig hur man viker så att det faktiskt ser ut som rosor, jag trodde det var skräp!

2010-04-19 @ 19:18:00
URL: http://jessicasworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0