Uppskattning

Tillbaka till college idag, det är så tråkigt haha! Jag kommer nog aldrig hitta suget att plugga igen. Academic english är inte riktigt min grej, känner mig bara dum där jag sitter i min stol. Men vad gör man, jo sitt bästa. Jag suckar mest dock, men vår lärare är helt efterbliven, hon har ingen aning om vad hon pratar om och frågar man någonting så kan hon aldrig svara på frågan, vi gissade idag på att kom från kroatien eller ungern.

Man älskar att göra ett bra jobb när värdföräldrarna hela tiden tackar en för allt man gör som man inte tror att dem märker egentligen. Både mamman och pappan har kommit senaste dagarna och verkligen tackat och sagt att dem uppskattar det till tusen. Varsegod säger jag och fortsätter vara super au pairen mimmi ;)

Vår LCC var ju här i fredags, vi fick en ny i vintras för att våran gamla hoppade av programmet. Så hon skulle intervjua familjen mest, kolla upp regler och krav och ställa frågor om den kommande au pairen. Nu börjar letandet efter den lyckligt lottade au pairen som ska ta över efter mig, 1 Augusti ska hon sätta sin fot i detta huset, det är läskigt, jag fick en klump i magen, det är snart! Jag kommer vara kvar 2 veckor in på hennes år för att lära upp henne allting som jag bara kan på 2 veckor. Det ska bli kul men det kommer kännas konstigt, och jag håller alla tumarna att det blir en bra tjej så jag vet att barnen är i trygga i händer.

Nu är det sovdags, tjillevippen

Bilder från helgen slänger jag in också ja,
















Kommentarer
Postat av: malin - blivande au pair

det bli nog en glad au pair :) du ser ut att trivas (y)

2010-04-13 @ 09:21:09
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Jessica

Såå himla kul när läraren öppnar munnen och du bara suckar och suckar haha! Btw jag gissar på ukraina!

2010-04-13 @ 15:23:42
URL: http://jessicasworld.blogg.se/
Postat av: elsa

Härligt det ser ut i NY!

2010-04-13 @ 19:18:25
URL: http://elsa89.blogg.se/
Postat av: Sandra - If it comes in pink

Hehe kul polisbild :D

2010-04-13 @ 19:33:11
URL: http://if-it-comes-in-pink.blogspot.com/
Postat av: Mathilda

hej! har en fråga till dej som redan är i usa och om du har lust att svara uppskattas det! :) vad gick du på när du valde din familj? har nyss snackat med en och har sån sjuk beslutsångest! så undrar bara om du har något tips, vad du tänkte på när du valde bort familjer och när du till slut valde den du nu är i? svara gärna på min mejl om du vill :)//mathilda

2010-04-13 @ 21:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0