Tack Tack Tack Tack Tack

Precis hemkommen från jessica, har avslutat min jul med mys med tjejerna, jessica, elina och emma :) bytat lite julklappar och druckit glögg.
Den amerikanska julen var speciell, jag har upplevt den men det är inget jag skulle föredra, jag saknade den svenska julen, massor. Det var inte alls samma stämning och kärlek som hemma. Här va det bara upp tidigt på morgonen, klockan 8.30 började julklappsöppningen, helt galet mycket paketer under jättegranen. På en halvtimme återstog 2 hyperaktiva barn och ett helt hus med papper. Det var bara konstigt, allt bara revs upp, ingen tacksamhet och bara stress. Det är ju meningen att du ska gå och vänta hela dagen på att få öppna klapparna och när man väl gör det så är det bara tacksamhet, kärlek och mys igenom alltihop, hemma hos oss iaf haha. Men men jag hade en superduper bar jul. Jag blev bortskämd med massa fina presenter och ord hela dagen. Jag fick bland annat, kläder, parfymer, Ipod, pengar, världens mysigaste filt och inneskor, morgonrock och massa annat fint. Vid middagen fick jag ett litet minital av min värdpappa som sa hur mycket dem tyckte om att ha mig här och så tacksamma dem var för att ha fått mig och för att jag lägger ner hela min själ i jobbet. Och dem ser mig mer som en familjemedlem än en anställd. Jag blev så glad av att höra det, det gjorde min jul!!!! Min svenska familj och min värdfamilj har kommit riktigt bra överens och en visit i sverige i framtiden är redan planerad!

JAG ÄR SÅ LYCKLIG!!!! Jag kan inte förstå hur bra jag har det, jag är eeeevigt tacksam för allting och den turen jag haft, barnen är som mina egna syskon och jag älskar dem så sjukt mycket. Den dagen jag lämnar detta livet kommer vara en av dem svåraste i mitt liv, det är jag helt säker på. Jag fasar för den och jag kommer stanna så länge som möjligt för att slippa den dagen. Jag har världens bästa värdfamilj, världens bästa kompisar, världens bästa jobb och jag bor i världens bästa stad - SCORE!!

Imon åker jag och min familj in till manhattan för att spendera den sista natten på hotell och sen åker dem hem på söndag. Då blir det ytterligare en veckas semester som kommer spenderas med jessica och ett tomt hus!

Kommentarer
Postat av: Karin

Finns inget bättre än att läsa att du trivs och mår bra. Tänker på dig!

2009-12-26 @ 13:17:36
Postat av: mamma

Tårar, tårar när man läser hur fint du mår. Längtar ännu mer efter o få krama dej nu. Älskar dej!!! Mamma

2009-12-27 @ 11:42:42
Postat av: Lollo ♥

jag skulle knna hugga av ett finger öfr att få en sådan familj som du har!

2009-12-27 @ 20:49:03
URL: http://ibarae.blogspot.com/
Postat av: Lollo ♥

Förresten Mimmi! :D

Jag och min kusin har en au pair blogg som även är vårat projekt arbete. På bloggen har vi något som heter månadens au pair och jag undrar bara om du skulle vilja vara det? :D du behöver bara svara på lite frågor och låta oss posta en bild på dig i inlägget ^^ Det hade varit jätte roligt om du vill ställa upp eftersom jag i princip har följt dig sen scratch :P



du kan maila mig på [email protected]

:D

2009-12-28 @ 20:53:18
URL: http://theaupaircousins.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0