Frågor

Postat av: jenny

hej! har precis börjat läsa din blogg och några andra au pairers, eftersom jag tänker åka själv nästa år:) har lite frågor, skulle vara jättesnällt om du ville besvara dem:)
hur är det med andra svenskar där du är? eller är det bara au pairer från andra länder som man lär känna?
umgås man mycket med sina nya kompisar på fritiden? vad gör ni då? brukar ni festa o träffa killar o sånt?;)
brukat man längta hem mycket? eller gör man bara det i början för att sedan vänja sig?
hur länge stannar man i usa? och hur är det om man vill åka hem till sverige över jul eller så, tycker familjen det är ok?


Här i scarsdale och runt om i westchester county där jag bor så är det väldigt mycket au pairer, mycket svenskar, mycket sydamerikaner och vääldigt mycket tyskar, dem finns överallt! Man umgås med sina kompisar så mycket man kan, det berors ju helt på hur du och dina kompisar jobbar.. Vi brukar oftast shoppa, luncha ihop, gå på bio, åka in till city där möjligheterna är oändliga.
Det är olika hur mycket man längtar hem, jag längtade hem hur mycket som helst första veckan hos familjen, då ville jag bara bort och fattade inte vad jag höll på med, men efter det så NADA, jag skulle aldrig kunna åka hem!
Man stannar minimum ett år, om du inte bryter ihop och åker hem vill säg, sen kan du förlänga ditt år med 6,9 eller 12 månader. Vill du hem till sverige på din semester så är det upp till dig, ingen annan som kan bestämma, men du måste ju såklart kolla så du har ledigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0